Конспекти уроків






Якимівський НВК








             Конспект інтегрованого уроку з математики
в 6 класі
Розвʼязування рівнянь

















                                                                         Вчитель І категорії
                                                                         Щирська Л.В.










Конспект уроку з математики, 6 клас.
Тема уроку. Розв'язування рівнянь.
Мета уроку. Систематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з даної теми, розвивати логічне мислення, кмітливість, навички колективної роботи, виховувати патріотизм на прикладі відомого українського письменника І. Я. Франка.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, вмінь та навичок.
Хід уроку.
І.Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевірка проводиться у формі інтерактивної вправи «Знайди помилку». Учні знаходять «помилку» у розв'язанні вправ домашнього завдання, записаних на дошці.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми узагальнимо систематизуємо знання з однієї дуже важливої в математиці теми, назву якої дізнаємось, відгадавши загадку.
Загадкове, вже знайоме,
Рівність, де є невідоме.
Його треба розв'язати,
Тобто корінь відшукати,
Всі ви, друзі, без вагання,
Скажете, що це - … ( рівняння).


ІV. Систематизація вивченого матеріалу.
Знайдіть в тексті загадки відповідь на питання:
1. Що таке рівняння?
  1. Що значить розв'язати рівняння?
Чи завжди рівняння має корені? Наведіть приклад рівняння , яке не має коренів серед тих чисел, що ми вчили ( х+8=5, 10-у=16).
Отже, рівняння – це рівність, яка містить невідоме, але
Рівняння – це не просто рівність
З одною змінною чи кількома,
Рівняння – це думок активність,
Це інтелекту боротьба.
Допоможе сьогодні активізувати думки один з українських письменників, чиє ім'я і прізвище ви дізнаєтесь після виконання наступної вправи.
Доповнити до числа 100 наступні числа 75, 84, 63, 76, 28, 41, 54,15, 13, 27.
У таблиці знаходимо букву, відповідну до знайденого результату
59
46
87
25
73
16
85
37
72
24
Р
А
К
І
О
В
Н
А
Ф
Н


Отже, цей письменник – великий Каменяр Іван Якович Франко. Мовою рівнянь ми дізнаємось про нього багато нового, цікавого.
Спочатку знайдемо дату його народження, розв'язавши рівняння:
  1. х+193=220 (х=27),
  2. 532-х=524 (х=8),
  3. у-29=1827 (у=1856).
Рівняння розв'язуємо, об'єднавшись в три групи.
Саме 25.8.1856 року народився Іван Франко в селі Нагуєвичі Дрогобицького повіту в сім'ї сільського коваля.
На прикладах цих рівнянь повторюємо , як знаходити невідомий доданок, зменшуване, від'ємник.
Майбутній письменник записував коломийки, приповідки, казки. Їхню кількість ми дізнаємося
знайшовши суму коренів рівнянь , які розв'язуємо в трьох групах.
  1. (у-27)+14=296 (у=309),
  2. 29 –(234-х)=10 (х=215),
  3. (х+13)-28=274 (х=289).
Самостійно обчислюємо суму коренів цих рівнянь. 813 – саме таку кількість казок, коломийок, приповідок написав Іван Франко. А от самих казок написав на 763 менше. Скільки казок написав Іван Якович?
Багато казок було про звірів, всі вони увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили». Скільки казок увійшло до цієї збірки, дізнаємось, розв'язавши задачу.
Задача. Якщо кількість казок, що увійшли до збірки, збільшити на 36, а потім цю суму зменшити на 52, то одержимо 4. Скільки казок було у збірці «Коли ще звірі говорили»?
Відповідь: 20.
Серед цих 20 казок була одна,яку ви вже вивчали на уроках української літератури. Це казка «Фарбований лис». А зараз попрацюємо усно і дамо відповідь на запитання.
Запитання.
  1. Якого кольору був герой цієї казки? (Синього).
  2. Щоб дізнатись, скільки псів гналося за лисом, найбільше двозначне число поділіть на кількість богатирів дядька Чорномора (99:33=3).
  3. Щоб дізнатись, скільки миль біг Лис додому, розв'яжіть рівняння 37-у=35.
  4. Скільки звірів першими побачили фарбованого Лиса, якщо це число – сума найменшого натурального числа і числа пальців на руці.
  5. Скількома голосами співали звірі у хорі на дні народження «Царя»? Дізнаєтесь, розв'язавши рівняння у+19=22.
  6. Щоб дізнатись, скільки місяців царював Лис, потрібно збільшити найменше двозначне число на 2.
Іван Франко був освіченою людиною, знав 14 іноземних мов.
Скількома мовами видані твори Франка, скільки він всього написав творів, Скільки томів його творів видано ви дізнаєтесь, виконавши самостійну роботу.
Самостійна робота.
  1. Розв'яжіть одне з рівнянь, і ви дізнаєтесь, скількома мовами видані твори Франка.
а) х+13=69; б) 3512-у=3456, в) (х+25)-12=20.
2.Скільки творів написав Франко, ви дізнаєтесь, розв'язавши задачу.
а) Якщо кількість творів, що написав Франко, зменшити на 5207, то буде 793. Скільки творів написав письменник?
б) Якщо кількість творів, що написав Франко, зменшити на 2500, а потім цю різницю збільшити на 79, то вийде 3579.Скілики творів написав Франко?
V. Підсумок уроку.
Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів.
Бажаю всім присутнім
Я успіхів, старання,
Відвідуйте уроки,
Розв'язуйте рівняння
VІ. Домашнє завдання.
Розв'язати задачі.
Середній рівень.
Якщо кількість томів з творами Франка збільшити на 2894, то матимемо число 2944. Скільки томів видано?
Достатній рівень
Якщо кількість років, які прожив письменник , збільшити у 2 рази, одержане число збільшити на 23, то вийде 143. Скільки років прожив письменник?
Високий рівень

Кількість псевдонімів Франка зменш у 3 рази, одержане число зменш на 17, отримаєш 16. Скількома псевдонімами підписував твори Франко?


















УРОК  ГЕОМЕТРІЇ У 8 КЛАСІ. 
Тема уроку. Паралелограм. Види паралелограмів.
Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал з теми, підготуватись до контрольної роботи.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок учнів.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
         Клас розділений на чотири групи, до складу яких входять учні з різним рівнем підготовки. Групи являють собою акціонерні товариства геометрів (АТГ). Кожне товариство має назву: «Паралелограми», «Прямокутники», «Ромби», «Квадрати». Учитель представляє акціонерів один одному, і кожне АТГ представляє свого директора (консультанта групи).
Директор доповідає про наявність членів акціонерного товариства та їхню готовність до роботи (наявність домашнього завдання).
ІІ. Активізація опорних знань учнів.
         Кожне товариство організовує «Презентацію»: «Паралелограми» розповідають про властивості та ознаки паралелограма, «Прямокутники» - про властивості та ознаки прямокутника, «Ромби» - про властивості та ознаки ромба, «Квадрати» _ про властивості та ознаки квадрата. Максимальна кількість балів, яку може одержати за презентацію АТГ, становить 5000 умовних геометричних одиниць (у. г. о.).
Під час презентації заповнюють таблицю, в якій позначкою «V» ті види чотирикутників, які мають властивості, зазначені в таблиці.






                   Види
                      чотирикутників
Властивості   
Паралело-
грам
Прямокутник
Ромб
Квадрат
Протилежні сторони рівні




Протилежні кути рівні




Діагоналі точкою перетину діляться навпіл




Діагоналі рівні




Діагоналі перпендикулярні




Діагоналі є бісектрисами кутів





ІІІ. Практичне застосування знань, умінь і навичок.
                        Тестові завдання
         Члени будь-якого АТГ повинні бути мобільними, швидко орієнтуватися у фінансовій ситуації. Уміти працювати злагодженим колективом для досягнення єдиної мети.
         Питання тесту можна розділити на три блоки по три питання у кожному. Кожне питання першого блоку оцінюється в 500 у. г. о., другого блоку – в 1500 у. г. о., третього – в 2000 г. у. о. Причому АТГ, яке впорається з тестом першим,одержує бонус в 3000 Г. у. о., другим – у 2000 г. у. о., третім – у 1000 г. у. о. АТГ, яке виконає завдання останнім, не одержує бонусів.
         Максимальний час на виконання тесту – 10 хвилин.
Питання тесту
1 блок
1.    У паралелограмі ABCD діагоналі перетинаються в точці O, BD=7 см. Знайдіть BO.
а) 7 см; б) 5 см; в) 3,5 см; г) інша відповідь.
    2. У прямокутнику MNPK діагоналі перетинаються  в точці O, MР = 6 см. Знайдіть KN.
а) 6 см; б) 4 см; в) 3 см; г) інша відповідь.
    3. У ромбі ABCD діагоналі перетинаються в точці О. Кут АDC дорівнює 140  . Знайдіть кут BDC.
а) 40  ; б) 70 ; в)20 ; г) інша відповідь.
2       блок
4.Чому дорівнюють кути, утворені діагоналлю квадрата з його сторонами?
а)
       відповідь.
     6.Менша сторона прямокутника дорівнює 14 см. Знайдіть довжини діагоналей, якщо вони перетинаються під кутом 120
      а)
 
3       блок
  7. Сторони прямокутника відносяться як   9:4.
Знайдіть його периметр, якщо різниця його сторін дорівнює 15 см.
       а) 78 см; б) 39 см; в) 130 см; г) інша відповідь.
      8. У паралелограмі АВСD точка М D, АВ = АМ = 5 см, МD = 3 см Знайдіть периметр і кути паралелограма.
  а)36
г) інша відповідь.
        9. Бісектриса кута А прямокутника АВСD ділить сторону ВС на відрізки 5 см і 4 см. Яким може бути периметр прямокутника?
        а) 26 см або 24 см, б) 28 см або 24 см,
        в) 28 см або 30 см, г) інша відповідь.
Відповіді до тесту
1
2
3
4
5
6
7
8
9
в
а
б
в
в
б
а
в
г

Набрану кількість балів кожне АТГ кладе на рахунок у банку, що зазначається на спеціальному плакаті на дошці.
Завдання «Виграй тендер»
АТГ вважається таким, що виграло тендер, якщо протягом зазначеного часу воно успішно впоралось з завданням. АТГ, яке виграло тендер, нагороджується грантом у розмірі 10000 у. г. о.
Задача. У паралелограмі проведені відрізки, які сполучають середини протилежних сторін. Знайдіть периметр даного паралелограма,якщо сума периметрів всіх паралелограмів, що утворилися, дорівнює 240 см. ( Відповідь:40 см).
ІV. Підбиття підсумків уроку.
Підраховується кількість набраних акціонерними товариствами геометрів умовних геометричних одиниць. Оголошується переможець. Виставляються оцінки.
Питання класу.
1.Чи сподобалась вам така форма проведення уроку?
2. Щонайбільше сподобалось на уроці, що не сподобалось?
3. Що можна було організувати краще?
4.Чи досягли ми очікуваних результатів?
Учитель пропонує оцінити свою роботу на уроці, виставивши собі від 0 до 3 балів, оцінюючи свою роботу за кожним з критеріїв:
1.    Я допомагав іншим учням, залучав їх до роботи.
2.    Я вносив удалі пропозиції, використані під час виконання задач.
3.    Я активно працював у групі.
4.    Я узагальнював пропозиції інших.
V. Домашнє завдання.
Середній рівень.
Одна із сторін паралелограма більша від другої на 12 см, а його периметр дорівнює 64 см. Знайдіть сторони паралелограма.
Достатній рівень.
У прямокутнику АВСD бісектриса кута А перетинає сторону ВС в точці Е. Відрізок ВЕ більший за відрізок ЕС у 3 рази. Знайдіть сторони прямокутника, якщо його периметр 42 см.
Високий рівень.
Периметр ромба  дорівнює 120 см, а відстань між його протилежними сторонами – 15 см. Знайдіть кути трикутників, на які розбиває ромб більша його діагональ.


Конспект уроку з математики, 5 клас.
Тема уроку. Розв'язування рівнянь.
Мета уроку. Систематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з даної теми, розвивати логічне мислення, кмітливість, навички колективної роботи, виховувати  патріотизм на прикладі відомого українського письменника І. Я. Франка.
Тип уроку.Урок узагальнення і систематизації знань, вмінь та навичок.
Хід уроку.
І.Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
 Перевірка проводиться у формі інтерактивної вправи «Знайди помилку». Учні знаходять «помилку» у розв'язанні вправ домашнього завдання, записаних на дошці.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
     Сьогодні на уроці ми узагальнимо систематизуємо знання з однієї дуже важливої в математиці темиЇ назву якої дізнаємось, відгадавши загадку.
     Загадкове, вже знайоме,
     Рівність, де є невідоме.
     Його треба розв'язати,
     Тобто корінь відшукати,
     Всі ви, друзі, без вагання,
     Скажете, що це - … ( рівняння).

ІV. Систематизація вивченого матеріалу.
Знайдіть в тексті загадки відповідь на питання:
1. Що таке рівняння?
2.    Що значить розв'язати рівняння?
Чи завжди рівняння має корені? Наведіть приклад рівняння , яке не має коренів серед тих чисел, що ми вчили ( х+8=5, 10-у=16).
Отже, рівняння – це рівність, яка містить невідоме, але
     Рівняння – це не просто рівність
З одною змінною чи кількома,
 Рівняння – це думок активність,
 Це інтелекту боротьба.
Допоможе сьогодні активізувати думки один з українських письменників, чиє ім'я і прізвище ви дізнаєтесь після виконання наступної вправи.
Доповнити до числа 100 наступні числа 75, 84, 63, 76, 28, 41, 54,15, 13, 27.
У таблиці знаходимо букву, відповідну до знайденого результату
59
46
87
25
73
16
85
37
72
24
Р
А
К
І
О
В
Н
А
Ф
Н

Отже, цей письменник – великий Каменяр Іван Якович Франко. Мовою рівнянь ми дізнаємось про нього багато нового, цікавого.
Спочатку знайдемо дату його народження, розв'язавши рівняння:
1.    х+193=220 (х=27),
2.    532-х=524 (х=8),
3.    у-29=1827 (у=1856).
Рівняння розв'язуємо, об'єднавшись в три групи.
Саме 25.8.1856 року народився Іван Франко в селі Нагуєвичі Дрогобицького повіту в сім'ї сільського коваля.
На прикладах цих рівнянь повторюємо , як знаходити невідомий доданок, зменшуване, від'ємник.
Майбутній письменник записував коломийки, приповідки, казки. Їхню кількість ми дізнаємося 
знайшовши суму коренів рівнянь , які розв'язуємо в трьох групах.
1.    (у-27)+14=296   (у=309),
2.    29 –(234-х)=10   (х=215),
3.    (х+13)-28=274    (х=289).
Самостійно обчислюємо суму коренів цих рівнянь. 813 – саме таку кількість казок, коломийок, приповідок написав Іван Франко. А от самих казок написав на 763 менше. Скільки казок написав Іван Якович?
Багато казок було про звірів, всі вони увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили». Скільки казок увійшло до цієї збірки, дізнаємось, розв'язавши задачу.
Задача. Якщо кількість казок, що увійшли до збірки, збільшити на 36, а потім цю суму зменшити на 52, то одержимо 4. Скільки казок було у збірці «Коли ще звірі говорили»?
Відповідь: 20.
Серед цих 20 казок була одна,яку ви вже вивчали на уроках української літератури. Це казка «Фарбований лис». А зараз попрацюємо усно і дамо відповідь на запитання.
Запитання.
1.    Якого кольору був герой цієї казки? (Синього).
2.    Щоб дізнатись, скільки псів гналося за лисом, найбільше двозначне число поділіть на кількість богатирів дядька Чорномора (99:33=3).
3.    Щоб дізнатись, скільки миль біг Лис додому, розв'яжіть рівняння 37-у=35.
4.    Скільки звірів першими побачили фарбованого Лиса, якщо це число – сума найменшого натурального числа і числа пальців на руці.
5.    Скількома голосами співали звірі у хорі на дні народження «Царя»? Дізнаєтесь, розв'язавши рівняння у+19=22.
6.    Щоб дізнатись, скільки місяців царював Лис, потрібно збільшити найменше двозначне число на 2.
Іван Франко був освіченою людиною, знав 14 іноземних мов.
Скількома мовами видані твори Франка, скільки він всього написав творів, Скільки томів його творів видано ви дізнаєтесь, виконавши самостійну роботу.
Самостійна робота.
1.    Розв'яжіть одне з рівнянь, і ви дізнаєтесь,  скількома мовами видані твори Франка.
а) х+13=69; б) 3512-у=3456, в) (х+25)-12=20.
         2.Скільки творів написав Франко, ви дізнаєтесь,                           розв'язавши задачу.
а) Якщо кількість творів, що написав Франко, зменшити на 5207, то буде 793. Скільки творів написав письменник?
б) Якщо кількість творів, що написав Франко, зменшити на 2500, а потім цю різницю збільшити на 79, то вийде 3579.Скілики творів написав Франко?
V. Підсумок уроку.
         Підведення підсумків уроку, оцінювання учнів.
         Бажаю всім присутнім
         Я успіхів, старання,
         Відвідуйте уроки,
         Розв'язуйте рівняння
VІ. Домашнє завдання.
Розв'язати задачі.
Середній рівень.
Якщо кількість томів з творами Франка збільшити на 2894, то матимемо число 2944. Скільки томів видано?
Достатній рівень
Якщо кількість років, які прожив письменник , збільшити у 2 рази, одержане число збільшити на 23, то вийде 143. Скільки років прожив письменник?
Високий рівень
Кількість псевдонімів Франка зменшили у 3 рази, одержане число зменшили на 17, отримаєш 16. Скількома псевдонімами підписував твори Франко?


 *******************************************************


Конспект уроку.  АЛГЕБРА 7 КЛАС
Тема уроку. Одночлен. Многочлен. Операції над одночленами та
многочленами.
Мета уроку. Повторити та систематизувати знання учнів з вивченої теми. Формувати навички тотожних перетворень раціональних виразів. Виховувати в учнів почуття патріотизму, знайомити з традиціями та обрядами рідного краю.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
ІІ. Узагальнення знань і вмінь.
Майже завжди на останній тиждень  лютого припадає популярне народне свято, яке дійшло до нас ще з язичницьких часів – Масляна.
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з традиціями та обрядами нашого народу, пов'язаних з цим святом, а також повторимо і узагальнимо знання з вивченої нами теми. Масляна(інші назви Масниця, Пущення, Запусти, Колодій, Заговини, Сиропусний тиждень), останній перед Великим постом тиждень. Протягом Масляної проводилися різноманітні обряди, гостини, гуляння. Кожен день тижня мав певне значення, назву та цікаві звичаї.
1.     Понеділок – «Зустріч».
В цей день розпочиналося свято Масляної, лаштували веселі гойдалки, крижані спуски на санчатах, грали в сніжки.
Зараз і ми з вами пограємо в сніжки, по черзі кидаємо один одному сніжку ( зімнутий аркуш білого паперу) і відповідаємо на запитання товариша, яке він задає.
Запитання.
1.Дати означення одночлена.
2.Навести приклад одночлена.
3. Як піднести одночлен до степеня.
4. Як перемножити одночлени.
5. Дати означення многочлена.
6. Навести приклад многочлена.
7. Множення одночлена і многочлена.
8. Множення многочлена і многочлена.
2. Вівторок – «Заігриш».
         У вівторок влаштовували веселі забави, які тривали цілий день, веселились і раділи приходу Масляної.
         Є багато приказок про Масляну, і одну з них ви дізнаєтесь, виконавши наступне завдання.
         Учні виконують завдання по двоє, на кожну парту вони отримують аркуш паперу з записаними на ній відповідями та конверт з картками, на яких записані завдання, розв'язавши яке накривають клітинку на аркуші паперу з відповідною відповіддю і при цьому картку перевертають. Якщо всі відповіді знайдено правильно, читаємо приказку : «Масляна, Масляна, яка ж ти мала, якби ж тебе сім неділь, а посту одна».

у( х – у)


5(3а3 + 2 )

(у – 3)(х + у)

6(с – у)(2 – у)


b(2a – 3b -5b2)

6(у2 – х2)

Завдання на картках
1.     Виконати множення: 12(х – 0,5у) + 6у(у – 2х)
2.     Винести спільний множник за дужки: ху – у2.
3.     Розкласти на множники : 9а8 + 6а5.
4.     Винести спільний множник за дужки: 12a2b – 18ab2 – 30ab3.
5.     Записати вираз у вигляді добутку множників: х(у – 3) – у(3 – у).
6.     Винести спільний множник за дужки: 12с(с – у) – 6у(с – у).
3.Середа -  «Ласунка».
 Обрядова їжа на Масляну – вареники із сиром та сметаною, млинці. У цей день тещі частують своїх зятів млинцями.
 Щоб поласувати млинцями, потрібно відімкнути замок, замінити його виразом і отримати тотожність.
0,5х + х2 - 1,5х = 0,5х(                )
4. Четвер – «Розгуляй».
В цей день всіляко веселилися, брали снігові гори, каталися на конях. Для того, щоб отримати фотографії коней, потрібно розв'язати рівняння.
Клас ділиться на 4 групи, кожна з яких розв'язує рівняння.
Рівняння
1.     (3х- 1)(5х + 4) – 15х2 = 17
2.     5 + х2  = (х + 1)(х +6)
3.     2 -8(х – 2) = 16
4.     х2 – 6(х – 3) = 18
5.П'ятниця – «Тещині посиденьки».
         У цей день зять повинен почастувати свою тещу. Після цього зятю належало покатати свою тещу вулицями села або міста.
6.Субота – «Посиденьки».
У цей день відвідували рідних.
Уявіть, що ви зібралися їхати в гості. Ваші рідні живуть далеко. І тому ви розмірковуєте, чим краще поїхати, автобусом чи автомобілем. Припустимо, що ви вирішили їхати автобусом, швидкість якого 60 км/год. Через дві години після вас виїхали ваші знайомі легковим автомобілем зі швидкістю 90 км/год. Через який час легковий автомобіль наздожене автобус?
7.Неділя – «Прощений день». 
         День прощання з Масляною, в цей день просили вибачення за колишні образи в близьких і знайомих, бажали: «Хай не заходить сонце в серці вашому». І я вам від душі цього бажаю. А ще щоб у вас ніколи не згасало бажання вчитися, досягаючи своїх мрій.
ІІІ. Підбиття підсумків уроку.
         Питання до класу.
1.На скільки продуктивною була ваша робота на уроці?
2.Що нового ви дізналися на уроці?
3.Чи сподобалася вам форма проведення уроку?





               





      
    



        

  

Немає коментарів:

Дописати коментар