ВИХОВНА ГОДИНА «ДЕНЬ ПАМ’ЯТІ І ПРИМИРЕННЯ»
Тема: День пам’яті і примирення
Мета: ознайомити учнів з подіями Другої світової війни в Україні та на території нашого краю; показати героїзм народу в боротьбі з ворогом; виховувати почуття патріотизму, любові до своєї землі; усвідомлення уроків життя в процесі нерозривного зв'язку поколінь.
Друга світова війна – глобальний військовий конфлікт в історії Землі та причина найбільших трагедій ХХ століття. У війні взяли участь 80% людства, бойові дії вели 2/3 існуючих на той момент держав. Війна розпочалася 1 вересня 1939 р. із вторгнення військ нацистської Німеччини до Польщі, а завершилася 2 вересня 1945 р. із беззастережною капітуляцією Японії. Під час війни були здійснені найбільші в історії злочини проти людства (зокрема Голокост), а також вперше і востаннє використана в бою атомна зброя. До армій ворогуючих сторін було залучено понад 110 млн солдат, загальні втрати військових та цивільного населення складають від 50 до 85 млн осіб. За результатами війни було створено ООН (Україна – один із засновників) та сформовано сучасну систему міжнародних відносин.
Друга світова війна для України розпочалася 1 вересня 1939 р. із німецьким вторгненням в Польщу. 110-120 тис. українців у лавах Війська Польського розпочали світову боротьбу проти нацизму, 8 тис. з них загинуло протягом місяця війни. Також 1 вересня Люфтваффе бомбардувало Львів та інші західноукраїнські міста, що перебували у складі Польщі. Між 12 та 22 вересня Львів пережив подвійну облогу із заходу нацистськими військами, із сходу – радянськими.
Фашисти хотіли зруйнувати все, що було створено розумом та працею людей. А що вони хотіли зробити з населення України? Частину його знищили , частину перетворили в рабів.
Друга світова війна - одна з трагічних сторінок в історії українського народу. Україна втратила п'яту частину населення: близько 3млн. чол. На фронтах, і 5,5млн. у зоні окупації. Міста обезлюдніли і лежали в руїнах. Понад 10млн. жителів України залишились без даху над головою і жили в непристосованих приміщеннях та землянках.
Було зруйновано і спалено 714 міст й селищ, понад 28тис. сіл, 800тис. чол. втратив Київ, майже по 200тис. - Одеса і Харків, 100тис. – Рівне.
Промисловість і с/г перебували в стані повної розрухи. Було знищено 16 150 підприємств, 27 910 колгоспів, 872 радгоспи,2 300 МТС.
На примусові роботи до Німеччини було вивезено 2,4млн чол.. В Україні було організовано понад 230 таборів, де загинуло 1 366 тис. військовополонених. За опір окупантами разом усіма жителями було спалено близько 230 сіл.
З України вивозили все, що можна було забрати: устаткування заводів і фабрик,, яке не вдалося вчасно евакуювати, сировину і матеріали, худобу, продукти. В ешелони вантажили полтавський чорнозем, викопали й забрали до Німеччини понад 1 млн. фруктових дерев. З музеїв вивезли понад 40 тис. найцінніших творів мистецтва, історичних реліквій. Тільки прямі збитки заподіяні німецько-фашистськими загарбниками народному господарству України становили 285 млрд. крб.
Було зруйновано і спалено 714 міст й селищ, понад 28тис. сіл, 800тис. чол. втратив Київ, майже по 200тис. - Одеса і Харків, 100тис. – Рівне.
Промисловість і с/г перебували в стані повної розрухи. Було знищено 16 150 підприємств, 27 910 колгоспів, 872 радгоспи,2 300 МТС.
На примусові роботи до Німеччини було вивезено 2,4млн чол.. В Україні було організовано понад 230 таборів, де загинуло 1 366 тис. військовополонених. За опір окупантами разом усіма жителями було спалено близько 230 сіл.
З України вивозили все, що можна було забрати: устаткування заводів і фабрик,, яке не вдалося вчасно евакуювати, сировину і матеріали, худобу, продукти. В ешелони вантажили полтавський чорнозем, викопали й забрали до Німеччини понад 1 млн. фруктових дерев. З музеїв вивезли понад 40 тис. найцінніших творів мистецтва, історичних реліквій. Тільки прямі збитки заподіяні німецько-фашистськими загарбниками народному господарству України становили 285 млрд. крб.
Задихалося літо від спеки,
І сивіли від спраги лани.
В сірім небі кружились лелеки,
А земля - в димовищі війни.
І сивіли від спраги лани.
В сірім небі кружились лелеки,
А земля - в димовищі війни.
Територія України з перших днів війни перетворилась у фронтову смугу, на якій місяцями точились важкі бої. Особливо запеклим був танковий бій у районі Луцьк -Броди - Дубно - Рівне, де наступаючі німецькі війська на деякий час були зупинені. Це був перший великий танковий бій на початковому етапі війни, де з обох сторін взяло участь 1 500 танків.
Окопи і доти
Ще зникли не всюди,
З катами рахунки
Не зведено, люди.
Пітьма Бухенвальда,
Освенціма пута,
Ніхто не забутий,
Ніщо не забуто.
Ще зникли не всюди,
З катами рахунки
Не зведено, люди.
Пітьма Бухенвальда,
Освенціма пута,
Ніхто не забутий,
Ніщо не забуто.
Народу мир потрібен як вода
Як хліб і сіль...
І він його доб'ється,
Ганьба і смерть тому,
Як хліб і сіль...
І він його доб'ється,
Ганьба і смерть тому,
Хто напада,
І вічна слава тим,
Хто не здається.
І вічна слава тим,
Хто не здається.
Сплетемо руки як рід єдиний,
Знесімось вище до найвищих гір.
Хай клич людини над світом лине:
Війна з війною! Хай буде мир!
Знесімось вище до найвищих гір.
Хай клич людини над світом лине:
Війна з війною! Хай буде мир!
А хто з бійців поліг в бою -
їм вічно жить - героями!
Імен хоч скільки називай, -
Усіх злічить не можемо!
Імен хоч скільки називай, -
Усіх злічить не можемо!
Вічний вогонь палає,
Дзвонить у долі століть.
Вічний вогонь закликає:
Щастя живих бережіть!
Вічний вогонь клекоче:
Люди, не треба війни,
Щоб не вмирали дочки,
Сестри, батьки і сини.
Дзвонить у долі століть.
Вічний вогонь закликає:
Щастя живих бережіть!
Вічний вогонь клекоче:
Люди, не треба війни,
Щоб не вмирали дочки,
Сестри, батьки і сини.
Журно шепчуть тополі у полі,
Наче теж споминають вони,
Як нівечили квіти і долі
Чорним плугом страшної війни.
Наче теж споминають вони,
Як нівечили квіти і долі
Чорним плугом страшної війни.
Роду чесного, доброго люди
Переконані твердо давно:
Хто минуле випадком забуде,
Може знов повернутись воно.
Переконані твердо давно:
Хто минуле випадком забуде,
Може знов повернутись воно.
Хай лиш покривається пилом
Забуте і не зна воєн світ –
Владно кличуть скорботні могили,
Біль-розлука удів і сиріт.
Забуте і не зна воєн світ –
Владно кличуть скорботні могили,
Біль-розлука удів і сиріт.
Пригадаймо тривожні дороги,
І страхіть шаленіючий вир.
Присягнімось ім'ям Перемоги
Все здолати у битві за мир!
І страхіть шаленіючий вир.
Присягнімось ім'ям Перемоги
Все здолати у битві за мир!
Повідайте, повідайте синам,
Повідайте онукам, ветерани,
Які шляхи пройти судилось вам
Крізь полум'я від Волги на Балкани.
Повідайте онукам, ветерани,
Які шляхи пройти судилось вам
Крізь полум'я від Волги на Балкани.
Повідайте...
Хіба посміє хтось
Образити хоч усміхом зневіри.
Що вам за людство битись довелось,
Рятуючи планету всю у вирі.
Хіба посміє хтось
Образити хоч усміхом зневіри.
Що вам за людство битись довелось,
Рятуючи планету всю у вирі.
Повідайте, повідайте синам,
Повідайте онукам, ветерани,
І в сповіді хай допоможуть вам
Магахові й Мамаєві кургани.
Повідайте онукам, ветерани,
І в сповіді хай допоможуть вам
Магахові й Мамаєві кургани.
Пам’ятка про коронавірус
1. Хто може заразитися цим вірусом?
Люди, які живуть або подорожують в райони, де циркулює вірус 2019-nCoV, можуть піддаватися ризику зараження. В даний час 2019-nCoV циркулює в Китаї, де знаходится переважна більшість інфікованих людей. Захворілі з інших країн перебували серед людей, які нещодавно приїхали з Китаю або жили чи працювали в тісному контакті з цими мандрівниками. Медичні працівники, які доглядають за хворими 2019-nCoV, піддаються більш високому ризику та повинні захищатися за допомогою відповідних заходів профілактики і контролю інфекцій.
2. Хто має вищий ризик отримання важкої форми захворювання?
Хоча вірус ще не до кінця вивчений, але на сьогодні відомо, що люди похилого віку, а також з хронічними захворюваннями більш схильні до ризику розвитку важких захворювань.
3. Як довго вірус живе на поверхнях?
За попередньою інформацією, вірус може виживати на поверхнях лише протягом декількох годин. Прості дезінфікуючі засоби можуть вбити вірус, унеможливлюючи зараження людей.
4. Чи можна заразитися вірусом 2019-nCoV від людини, у якої немає симптомів?
Люди, інфіковані 2019-nCoV, можуть бути заразними до того, як проявляться симптоми. Однак, ґрунтуючись на наявних на цей час даних, саме люди, у яких уже є симптоми захворювання, є переважним джерелом поширення вірусу.
5. Чи існують на сьогодні специфічні методи лікування?
На сьогоднішній день немає ліків, рекомендованих для профілактики або лікування нового коронавірусу.
Якщо ви хочете захистити себе від зараження новим коронавірусом, вам слід дотримуватися основних правил гігієни, а також уникати по можливості тісного контакту з усіма, у кого проявляються симптоми респіраторного захворювання, зокрема, кашель і чхання.
Для профілактики захворювання слід дотримуватись стандартних рекомендацій
- часто мийте руки або обробляйте дезінфікуючими засобами;
- під час кашлю або чиханн прикривайте рот і ніс паперовою хусткою, уникайте тісного контакту з усіма хто має гарячку та кашель;
- якщо маєте підвищену температуру тіла, кашель й утруднене дихання, якнайшвидше звертайте до сімейного лікаря та повідомте йому попередню історію хвороби;
- не споживайте сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.
Бесіда " Вибір професії або задача з багатьма невідомими"
МЕТА: поширити уявлення учнів про нові професії; формувати творчий підхід до вибору майбутньої спеціальності, розвивати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість; виховувати любов і шанобливе ставлення до праці.
ОБЛАДНАННЯ: малюнки учнів; плакати з висловами видатних людей:
- Якщо ви вдало виберете працю й вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде. К.Ушинський
- Бери вершину і матимеш середину. Григорій Сковорода
- Хто хоче працювати – шукає засоби, хто не хоче – причини. Сергій Корольов
- Навчитися можна лише того, що любиш. І. Гете
У житті кожного є момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших рішень – вибрати справу до душі, за покликанням, тобто професію. Вибір професії, вступ до самостійного трудового життя іноді недаремно називають другим народженням. Адже від того, наскільки правильно зроблено вибір професії, залежить суспільна цінність людини, її місце серед людей, задоволеність професійною діяльністю, фізичне і психологічне здоров'я і, накінець, радість і щастя. З цього приводу відомий український педагог і психолог К.Д.Ушинський писав: "Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде". Займатися ж не своєю справою важко. Втрачається інтерес, людина перевтомлюється, перенапружується, рахує кожну хвилину, коли закінчиться робочий день. У працівника виникає незадоволеність професійною діяльністю, знижується продуктивність і якість праці. Таким чином, помилка допущена при виборі професії, це не тільки особиста невдача людини, але й невдача суспільства.
Рішення про вибір професії повинно бути свідомим, вільним і прийматися самостійно. Але це не означає, що в процесі вибору професії не потрібно зважати на поради старших і більш досвідчених людей (учителя, класного керівника, батьків). Адже завдання вибору професії набагато складніше будь – якого навчального завдання, тому що для його вирішення необхідно враховувати багато складових, про які вибираючий професію навіть не підозрює. Справа ще й в тому, що вирішення проблеми вибору професії ніде не "підглянути", як це можна зробити при виконанні навчальної задачі. У правильності вибору професії переконуються через місяці, а іноді роки, а це дуже дорога ціна за поспішне рішення.
Усі ці обставини свідчать про те, що для свідомого і самостійного вибору професії необхідні знання і наявність багатьох можливих варіантів вибору, уявлення про те, яких особистісних якостей, здібностей вимагає та чи інша професія, які можливості вони забезпечують людині для професійної кар'єри і чи є попит на спеціалістів за тією чи іншою професією на ринку праці.
Отже, справді вільний і правильний вибір професії буде ліпшим тоді, коли рішення приймається зі знанням усіх "за" і "проти". Іноді учні до свободи вибору підходять за принципом "вільному – воля" або "хочеш – вибирай будь-яку". Але це дуже хибний підхід. Справді вільний вибір професії буде лише в тому випадку, якщо рішення приймається зі знанням справи.
У первісному суспільстві не існувало проблем вибору професії, тому що в той час кожний умів робити все для забезпечення життя. З розвитком людства відбувається збільшення розподілу праці, тому і виникли професії. У даний час налічується понад 40 тисяч різних професій, спеціальностей.
Слід відмітити, що кількість професій швидко змінюється. Вважається, що протягом 10 років зникає близько 5000 професій і майже стільки ж виникає нових. При цьому зазнають змін характер і зміст праці у межах як нових, так і старих професій. Більшість назв нових професій є запозиченими з досвіду зарубіжних фірм, а деякі являють собою модифіковані назви вже існуючих професій. Особливо багато нових професій являють собою різновидності назв різних агентів і менеджерів, наприклад, комерційний агент, рекламний агент, менеджер з персоналу, фінансовий менеджер, менеджер з реклами, офіс – менеджер тощо.
Відносно нові професії з'явилися в галузі інформаційного проектування: менеджер інформаційних систем, адміністратор комп’ютерних мереж, адміністратор баз даних, інженер – системотехнік, спеціаліст з комп'ютерного дизайну тощо.
Потрібно відмітити, що не за всіма цими професіями у даний час можна отримати якісну професійну підготовку. Поки що деякі з них є скоріш назвами посад в різних фірмах, які займають представники інших професій, до того ж далеко несумісних. Цей факт потрібно мати на увазі тим, хто обирає професію.
Потрібно відмітити, що не за всіма цими професіями у даний час можна отримати якісну професійну підготовку. Поки що деякі з них є скоріш назвами посад в різних фірмах, які займають представники інших професій, до того ж далеко несумісних. Цей факт потрібно мати на увазі тим, хто обирає професію.
Обираючи професію, треба пам'ятати , що здійснити відповідальний крок вибору
треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські інтереси. Погляд на професію як на постійну, на все життя справу – хибний, бо не враховує, що людина має різносторонні здібності, які дають можливість накопичувати спеціальні знання та навички у різних сферах діяльності, кращим інженером буде той, хто пройшов школу майстерності робітника.
треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські інтереси. Погляд на професію як на постійну, на все життя справу – хибний, бо не враховує, що людина має різносторонні здібності, які дають можливість накопичувати спеціальні знання та навички у різних сферах діяльності, кращим інженером буде той, хто пройшов школу майстерності робітника.
Розподіл професій на погані й хороші, цікаві та не цікаві, легкі й важкі – помилковий. Значення професій у житті людини залежить не від характеру роботи, а як до неї ставиться сама людина.
Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки випадково буває вдалим. Інколи за зовнішньою привабливістю професії приховані її труднощі. Так, професію геолога інколи цінують за можливість мандрувати і споглядати світ. Але ж...
Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки випадково буває вдалим. Інколи за зовнішньою привабливістю професії приховані її труднощі. Так, професію геолога інколи цінують за можливість мандрувати і споглядати світ. Але ж...
Своє майбутнє ви визначаєте задовго до останнього шкільного дзвінка. Радитеся з батьками, вчителями, знайомими, сперечаєтесь з друзями. Вивчаєте довідники, намагаєтесь все врахувати, дізнатися якомога більше про майбутню професію. І ви повинні добре подумати над правильністю вибору. Адже вибір навчального закладу, а разом і професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися.
Роблячи ставку на "грошовиті" професії, пам'ятайте, що високо оплачувана праця буває складнішою і важчою фізично чи розумово, вимагає вищої кваліфікації, більшої відповідальності і затрати часу. А праця, мотиви якої не пов'язані з усвідомленням її суспільної значущості, її духовного сенсу, знищує в людині людське, спустошує і спонукає волю до холодного розрахунку, провокує на підлі наміри і вчинки.
Праця, яка розглядається лише з точки зору її практичної користі, може спричинити появу в людині таких негативних рис як егоїзм, цинізм, втрату сумління
та пов’язаної з цим відповідальності, прагнення до наживи, намагання домогтися успіху будь-якою ціною А праця за покликанням, звичайно, приносить задоволення і радість. Правильний вибір принесе користь не тільки собі, а й своїй країні, людям, неправильний же вибір завдасть шкоди.
та пов’язаної з цим відповідальності, прагнення до наживи, намагання домогтися успіху будь-якою ціною А праця за покликанням, звичайно, приносить задоволення і радість. Правильний вибір принесе користь не тільки собі, а й своїй країні, людям, неправильний же вибір завдасть шкоди.
Сьогодні ми є свідками того, як деякі люди без вагань міняють свою професію на будь-яку, нерідко нікчемну, принизливу для людської гідності роботу (я маю на увазі виїзд за кордон). У страшній ситуації опиняються наші дівчата, жінки, діти залишаються без батьківської опіки. Тому потрібно добре зважити всі "за" і "проти" перед тим, як приймати такі важливі рішення. Бо потім може бути пізно.
Будьмо оптимістами, вірмо, що ніколи не залишиться без роботи добрий спеціаліст, людина – творець своєї справи, майстер.
Будьмо оптимістами, вірмо, що ніколи не залишиться без роботи добрий спеціаліст, людина – творець своєї справи, майстер.
Сьогодні дуже багато платних навчальних закладів, і не в кожного є можливість там навчатися. Але куди б ми не пішли вчитися, всюди, в першу чергу, потрібні добрі знання. І тільки той досягає мети, хто бореться, хто шукає різних шляхів, щоб подолати перешкоди. Адже сказано в святих книгах: "Шукайте і знайдете, стукайте - і відкриється вам".
А в одній з Євангельських притч говориться, як пан покликав до себе своїх слуг і роздав їм таланти. Одному дав п'ять, другому – три, а третьому – один. Через деякий час вони прийшли до нього і пан запитав їх: "З чим ви прийшли до мене?" Перший відповів: "Ти дав мені п'ять талантів, а я працював і знайшов ще п'ять." Другий відповів: "Ти дав мені три таланти, я працював і знайшов ще три". А третій відповів: "Ти дав мені один талант, я закопав його в землю і сьогодні можу повернути тобі". Пан похвалив перших двох за те, що вони працювали, не боялися труднощів, а третього прогнав.
"Ніщо не звеличує людину так, як праця". Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим. Можливо, саме тому їх приписують різним авторам. Але суть не в тому – під ними підписався б кожен. Тому я бажаю вам, діти, щоб ви прославились в праці. Ким би ви не стали, насамперед, ви повинні бути людьми – добрими, чесними, чуйними до чужого горя.
Щаслива людина, що має розум ясний і гострий – вона осягає істину. Подвійно таланить тому, хто має душу добру і серце чуле, його духовне єство, мов сонях до сонця, завжди прихилене до людського болю, добра, шляхетності. І, либонь, потрійно благословен той, у кого і розум проникний, і серце людяне, - він теж бачить істину, а дух його співзвучний усім людським радощам і печалям.
Вибір професії – це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Зважаючи на те, що почули, я впевнена, що виберете собі професію до душі. Бо лише трудом дорослішають душі, лише трудом на світі сущі ми.
Виховна година
«Геть паління! Ми за здоровий спосіб життя»
Мета: Інформувати вихованців про негативний вплив тютюну на здоров"я не лише того, хто палить, але й оточуючих; про ризик розвитку залежності від тютюну, набуття нових та ускладнення наявних захворювань.; формувати у підлітків якостей сильної особистості та здатності протистояти тютюновій індустрії; попереджувати паління серед підлітків та учнівської молоді; виховувати у дітей бережливе ставлення до свого здоров’я; розповісти про згубний вплив тютюнокуріння на організм людини; сформувати у підлітків правильний вибір щодо недоцільності згубних звичок.
Хід проведення
Кожній людині у житті доводиться вибирати, адже, зрештою, має на це право. Можливо і вам доводилося коли-небудь робити вибір: що вдягти на свято, з ким зустрічати Новий рік, залишати навчання у музичній школі чи далі його продовжувати тощо. Для того, щоб зробити правильний вибір, людина повинна усвідомити: хто вона є, ким хотіла б стати в житті, що слід зробити, щоб досягти цього. Тоді людина може зробити свій власний вибір і щодо доцільності чи недоцільності куріння.
Чи знаєте ви, що?...
- Куріння цигарок – це єдина причина смерті, якій можна запобігти в нашому суспільстві.
- Кожна цигарка містить 10 концерогенних речовин, що спричиняють рак легенів.
- Легені людини, яка випалює пачку цигарок на день у продовж року, наповнюються літром смоли.
- Кожна цигарка містить 10 концерогенних речовин, що спричиняють рак легенів.
- Легені людини, яка випалює пачку цигарок на день у продовж року, наповнюються літром смоли.
- Кожна випалена цигарка скорочує життя курців на вісім хвилин.
- Куріння може бути як фізичним (потребує організм ), так і психологічним (звичка , від якої важко відмовитися ) наркотиком.
- Куріння може бути як фізичним (потребує організм ), так і психологічним (звичка , від якої важко відмовитися ) наркотиком.
- 90% курців визнають те, що вони хотіли б покинути курити.
- Фізичні вправи не сприяють ліквідації негативних наслідків куріння.
- Фізичні вправи не сприяють ліквідації негативних наслідків куріння.
Про тютюн та куріння.
Куріння справедливо називають епідемією людства, яка не припиняється. До середини минулого століття тютюн вживали переважно чоловіки. У наступні десятиліття до цього захоплення чоловіків почали приєднуватися жінки, молоді люди, підлітки і навіть діти.
Дослідження в багатьох країнах засвідчили, що куріння значно помолодшало і темп росту вживання тютюну дівчатами відбувається швидше, ніж в юнаків. Підчас опитування тільки 7% курців вказали на те, що вони можуть обійтися без цигарки. Для решти цигарка – насущна проблема, і якщо позбавити їх цього задоволення, то у них змінюється навіть психіка: вони стають агресивними, роздратованими, нервовими.
Головним діючим складником тютюну є нікотин. Цей алкалоїд уперше в чистому вигляді виділили німецькі вчені 1828 року. хімічному чистому вигляді нікотин виглядає як прозора, масляна речовина з пекучим присмаком. Саме такий смак відчуває курець, коли докурює недопалок де осідає нікотин. У фільтрі цигарки нагромаджується така кількість нікотину, якої досить, щоб убити мишу. Нікотин – надзвичайно сильна отрута, він діє на нервову, серцево-судинну та дихальну системи, систему травлення.
Відомий випадок (США), коли один молодий чоловік на конкурсі випалив 60 цигарок, а після того замість нагороди він помер, а інші учасники конкурсу були доставлені в лікарню в тяжкому стані.
З’явився новий термін – „ хвороби курців ”. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, щорічно на планеті гине 2,5 млн. осіб.
Медичні дослідження засвідчили, що із 205 людей, померли від інфаркту у віці 44 роки, тільки 2 не курили. Ще куріння призводить до такої страшної хвороби, як гангрена ніг, коли вражаються кровоносні судини. Особливо шкоди завдає нікотин жіночому організмові. Жінки курці рано старіють, у них втрачається колір обличчя, грубішає голос.
Медичні дослідження засвідчили, що із 205 людей, померли від інфаркту у віці 44 роки, тільки 2 не курили. Ще куріння призводить до такої страшної хвороби, як гангрена ніг, коли вражаються кровоносні судини. Особливо шкоди завдає нікотин жіночому організмові. Жінки курці рано старіють, у них втрачається колір обличчя, грубішає голос.
Чому для жінок куріння небезпечніше?
Слід зауважити що курці соціально небезпечні для оточуючих. Мало того, що вони втягують згубне заняття оточуючих, залучають до куріння своїх друзів, створюють загрозу пожежі вони ще й отруюють усе живе навкруг.
Людина, яка довгий час знаходилася у прокуреному приміщені, скаржиться на головний біль, часте серцебиття, погіршення загального стану.
Діти, батьки яких палять, удвічі частіше хворіють на бронхіт, запалення легенів.
Підліток 11-15 років, який щоденно вдихає дим батька курця, „ випалює ” 80 цигарок за рік, маленька дитина – цигарку на 3 дні.
В усіх країнах світу вживають заходів для боротьби з курінням. У США заборонено курити в автомобілях. Дослідження свідчать про те, що у прокуреній машині швидкість реакції водія знижується, навіть у тому випадку, коли палить не він сам, а пасажир. Курці потрапляють в аварію в 2.5 рази частіше, ніж не курці.
Слід зауважити що курці соціально небезпечні для оточуючих. Мало того, що вони втягують згубне заняття оточуючих, залучають до куріння своїх друзів, створюють загрозу пожежі вони ще й отруюють усе живе навкруг.
Людина, яка довгий час знаходилася у прокуреному приміщені, скаржиться на головний біль, часте серцебиття, погіршення загального стану.
Діти, батьки яких палять, удвічі частіше хворіють на бронхіт, запалення легенів.
Підліток 11-15 років, який щоденно вдихає дим батька курця, „ випалює ” 80 цигарок за рік, маленька дитина – цигарку на 3 дні.
В усіх країнах світу вживають заходів для боротьби з курінням. У США заборонено курити в автомобілях. Дослідження свідчать про те, що у прокуреній машині швидкість реакції водія знижується, навіть у тому випадку, коли палить не він сам, а пасажир. Курці потрапляють в аварію в 2.5 рази частіше, ніж не курці.
Бесіда з вихованцями (запитання - відповідь).
1. Що являє собою тютюн?
2. Сам по собі тютюн шкідливий чи корисний?
3. В якій індустрії тютюн найширше використовують?
4. Чи є тютюн рослиною без якої існування людини неможливе?
5. Використання тютюну-це необхідність чи данина моді?
6. Палити - це вигідна для людини справа ?
7.Тютюн шкодить здоров"ю?
8.Той хто палить шкодить лише власному здоров'ю?
9. Ви б хотіли допомогти вашим рідним кинути палити?
10.Тютюн забруднює навколишнє середовище?
2. Сам по собі тютюн шкідливий чи корисний?
3. В якій індустрії тютюн найширше використовують?
4. Чи є тютюн рослиною без якої існування людини неможливе?
5. Використання тютюну-це необхідність чи данина моді?
6. Палити - це вигідна для людини справа ?
7.Тютюн шкодить здоров"ю?
8.Той хто палить шкодить лише власному здоров'ю?
9. Ви б хотіли допомогти вашим рідним кинути палити?
10.Тютюн забруднює навколишнє середовище?
Підсумок.
Дорогі дівчатка та хлопчики! Мені дуже хочеться, щоб ви були щасливі. Цим бажанням зумовлена і наша сьогоднішня розмова, мета якої застерегти вас від гірких помилок. Їх часто допускають і не лише в юності. Але є ж помилки, які хоч і не легко , все ж можна виправити. І є помилки фатальні, невиправні, які можуть покалічити долю , позбавити людського щастя. Тому я вас закликаю цінувати й берегти себе. Глибоко задумайтесь над усім, що ви сьогодні почули. Будьте здоровими, розумними, красивими. Хай вами пишаються ваші батьки
Дорогі дівчатка та хлопчики! Мені дуже хочеться, щоб ви були щасливі. Цим бажанням зумовлена і наша сьогоднішня розмова, мета якої застерегти вас від гірких помилок. Їх часто допускають і не лише в юності. Але є ж помилки, які хоч і не легко , все ж можна виправити. І є помилки фатальні, невиправні, які можуть покалічити долю , позбавити людського щастя. Тому я вас закликаю цінувати й берегти себе. Глибоко задумайтесь над усім, що ви сьогодні почули. Будьте здоровими, розумними, красивими. Хай вами пишаються ваші батьки
Немає коментарів:
Дописати коментар